Nieuw-Zeeland part II - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Maarten & Alba - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland part II - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Maarten & Alba - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland part II

Door: Maarten & Alba

Blijf op de hoogte en volg Maarten & Alba

30 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Punakaiki

Hoi allemaal! Hierbij deel 2 van ons reisverslag door Nieuw-Zeeland!

De volgende ochtend gingen we weer vroeg op pad om de Tongariro Alpine Crossing te doen. Dit wordt een van de mooiste eendaagse hikes ter wereld genoemd. Eerst moesten we door een strenge controle heen, omdat het weer tijdens de wandeling heel snel kan veranderen. In totaal duurde de wandeling 8 uur en moesten we hele steile stukken omhoog lopen. Aan het begin hadden we nog een klaar gemaakt houten pad, maar na 2 uur hield deze op en ging het over in een hele rotsachtige stukken. In het begin ging het erg goed, alleen tijdens de Death stairs werd het erg zwaar. Ook zat het weer niet echt mee. Hoe hoger we kwamen hoe mistiger het werd en ook hoe kouder. Een aantal uur hebben we door de wolken/mist gelopen en zagen we nog gaan 3 meter voor ons. Daarbij waaide het ook erg hard, wat de tocht nog zwaarder maakte. Deze tocht willen we heel graag opnieuw doen, omdat we het grootste deel van de tocht niks hebben kunnen zien. We voelden ons net Frodo van Lord of the Rings om door weer en wind het einde van de tocht te bereiken. In totaal heeft deze tocht 8 uur geduurd en hebben we 20 km afgelegd. Daarna zijn we naar het hostel gegaan en hebben we gechillt in de jacuzzi.

De volgende ochtend zijn we naar de hoofdstad Wellington vertrokken. Daar hebben we even rondgelopen, samen met de groep gegeten en zijn daarna met z'n allen wezen stappen. Dit was onze soort van laatste avond met deze groep, omdat een deel meer dagen in Wellington bleven terwijl anderen de volgende dag naar het Zuid-eiland vertrokken. Het verblijf in Wellington duurde slechts 1 dag maar gelukkig blijven we op de terugweg nog een aantal dagen langer in deze prachtige stad aan de kust!!

Om 8 uur de andere ochtend vertrok onze ferry naar het Zuid-eiland. De overtocht duurde zo'n 3,5 uur. Daar kwamen we aan in Picton, waarna we via Nelson (waar we een broodje hebben gegeten in een Nederlandse bakkerij!) doorreden naar Abel Tasman. Abel Tasman is de Nederlander die Nieuw Zeeland officieel ontdekt heeft. Het hostel was gelegen aan de voet van het Abel Tasman National Park.

De volgende ochtend zijn we met een groep door dit park gaan lopen. Een tocht op een berg langs de kustlijn. Onderweg kwamen we prachtige gele zandstranden tegen met helder blauw water. Echt prachtig om te zien! Onderweg hebben we op de Apple Tree Bay geluncht en daarna zijn we bij de Anchorage aangekomen, wat ook weer een prachtige baai was! Daar hebben we lekker op het strand gelegen. In totaal hebben we 12 km heen en weer gelopen, waar we ongeveer 7 uur over gedaan hebben.

De volgende ochtend zijn we vertrokken naar Punakaiki wat aan de West Coast van het zuidereiland ligt. Onderweg zijn we gestopt bij een aantal rotsen waar zeehonden te zien waren. Heel bijzonder is het om te zien hoeveel verschillende landschappen Nieuw Zeeland heeft. Groene grasheuvels, bergen, jungle-achtige stukken bos, paradijselijke stranden en heel veel prachtige ongerepte natuur en ruige rotsen die de grond en het water uitkomen. Daarna zijn we naar de Pancake Rocks gegaan. De west kust van het Zuid-eiland is weer heel anders dan de andere plekken die we gezien hebben. Hier heb je veel meer ruige rotsen die uit de zee komen, met aan de kust bergachtige landschappen met jungle-achtige wilde begroeiingen.

Tot de volgende keer!!

• 30 Maart 2014 - 13:24

Kees:

Maarten en Alba super wat jullie allemaal zien in Nieuw Zeeland. Denk dat je nooit heimwee krijgt in zo'n prachtig land. Veel plezier de komende tijd. Kees

• 30 Maart 2014 - 17:26

Herman En Teresa:

Nou het is duidelijk een heel mooi land waar jullie nu zijn. Gelukkig hebben jullie een goede conditie want jullie lopen en klauteren wat af hoor. Maarten ik vehuig me erop om je Haka te zien. Misschien iets voor F.C. Twente.

• 31 Maart 2014 - 09:20

Wendy:

Jeetje wat hebben jullie al veel beleefd! Erg leuk om een beetje mee te kunnen genieten!
    Veel plezier in dit zo te lezen prachtige land!

• 31 Maart 2014 - 10:54

Edo:

Waanzinnig gaaf om te lezen en te zien op de foto's wat jullie allemaal beleven in Nieuw Zeeland. Ik verlang naar de vut om op advies van jullie dezelfde reis te maken haha. Gr pa x

• 31 Maart 2014 - 15:04

Hnsietses:

Wat genieten jullie!En ik met jullie want ik kan me precies voorstellen wat jullie allemaal zien en waar je bent.En er komt nog veel meer!Veel plezier! h.gr.Oma Sietses