Nieuw-Zeeland part V - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maarten & Alba - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland part V - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maarten & Alba - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland part V

Door: Maarten & Alba

Blijf op de hoogte en volg Maarten & Alba

08 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hi allemaal!

Na Wellington zijn we naar Horopito gegaan. Dit is een klein plaatsje in het Tongariro National Park waar de oom en tante van Alba wonen. Zij hebben daar een aantal suites laten bouwen, waar wij 5 dagen mochten verblijven. Het was echt heerlijk om even een paar dagen bij te kunnen komen van de reis. Anderhalve maand dagelijks rond 7 uur in de bus en veel activiteiten en lange afstanden afleggen is toch een stuk vermoeiender dan we gedacht hadden. Alba's neef wilde ook graag naar ons toekomen, dus hebben we hem met de auto opgehaald. Dit was tevens de eerste keer dat wij zelf in Nieuw Zeeland zijn gaan rijden. De auto was een automaat dus dus dat maakte het al wat makkelijker. Alleen toen we wilde afslaan en de richtingaanwijzer aan wilde doen, begonnen de ruitenwissers razend snel heen en weer te gaan haha. Iets wat toch lastiger was om af te leren dan gedacht. Onderweg kregen we Mount Tongariro en Mount Doom goed te zien. In het plaatsje Taupo aangekomen zijn we naar de mooiste MacDonalds ter wereld gegaan. Je zult wel denken...de mooiste Mac?!?! Haha ja, dit is een MacDonalds waar een oude Dakota naast staat, waarin je kunt eten. Daarna zijn we doorgereden naar de Aratiatia Rapids. Dit is een stuwmeer waarvan de sluizen een aantal keren per dag opengaan om zo elektriciteit te winnen. Mooi om te zien hoe in 10 minuten tijd een droogstaande rivier met gigantische rotsen zich kan vullen met water. Achteraf kwamen bleek dat The Hobbit deel 2 waar de dwergen in tonnen proberen te ontsnappen via een rivier hier opgenomen is. Daarna zijn we naar Rotorua gegaan, hebben we Alba's neef opgehaald en zijn we terug naar Tongariro gegaan. Onderweg hebben we nog een korte stop gemaakt bij een thermal modderbad waar door de warmte in de aarde grote bellen worden geblazen. Thuis aangekomen zijn we uiteten gegaan voor Alba's oom zijn verjaardag, wat erg gezellig was.

Omdat we de eerste keer met de Tongariro Alpine Crossing niks hebben kunnen zien, hebben we besloten de crossing nogmaals te doen, maar dan alleen als het echt goed weer is. Woensdag bleek het heel goed weer te zijn dus zijn we toen nogmaals de crossing gaan doen. En dit keer hadden we inderdaad prachtig weer! De zon scheen en er was geen wolkje aan de lucht. De wandeling ging veel beter dan de vorige keer en omdat we dit keer konden zien waar we liepen en waar we heen gingen, ging de crossing voor ons gevoel een stuk sneller. Boven aangekomen hebben we de Blue Lakes kunnen zien, de Red Crater en een adembenemend mooi uitzicht. Echt raar om te bedenken dat we er de vorige keer langsgelopen zijn maar toen echt niks ervan hebben kunnen meekrijgen. Boven hebben we een beschut plekje achter een grote rots gezocht en zijn we op de berg en tussen de rotsen gaan lunchen.

De volgende dag zijn we weer per bus vertrokken naar Auckland waar we 's avonds aankwamen. Hier zijn we een dag gebleven waarna we de volgende dag zijn vertrokken naar de Bay of Islands vertrokken wat in het noordelijkste puntje van het Noordeiland ligt. Bij aankomst hebben we de ferry gepakt naar het kustplaatsje Russel wat vroeger de hoofdstad van Nieuw Zeeland was. 's Avonds hebben we gebarbequed in het hostel en daarna met zijn allen de bar bij het hostel ingegaan.

De volgende ochtend vertrokken we met een tour naar Cape Reinga wat het meest noordelijke plaatsje is in Nieuw Zeeland, de Ninety Mile beach en zijn we gaan sandboarden. Op een gegeven moment kwamen we terecht tussen een groot aantal zandduinen. Onderaan de duin hebben we de bus geparkeerd en kon iedereen een board pakken. Daarna zijn we de duin opgeklommen waarna we om de beurt de duin af gingen. Super leuk en gaaf om te doen!

De volgende dag zijn we terug gegaan naar Auckland wat tevens het einde van onze trip door Nieuw Zeeland was :(. Wat is Nieuw Zeeland toch een prachtig mooi en divers land met oneindig veel ongerepte en fascinerende natuur. We hebben echt genoten van het land en de vele gave activiteiten die we hier gedaan hebben. Het leukste vonden we misschien wel het kennis maken met een nieuwe cultuur. Een gemeenschap wat niet specifiek werkt voor het geld, maar het belangrijker vindt dat je iets doet wat je echt leuk vindt. Daarnaast vonden wij het ook erg bijzonder hoe belangrijk kiwi's het vinden om hun land terug te brengen naar de staat waarin het was voordat het land ontdekt was.

Daarnaast kijken we heel erg uit naar het volgende deel van onze reis: de Fiji-eilanden, waar ons hopelijk een heleboel zon, zee en strand staat te wachten (iets waar we nodig aan toe zijn haha!)

Groetjes Maarten & Alba

• 08 Mei 2014 - 15:24

Hn Sietses:

Ik ben het helemaal met jullie eens|het is een pracht land.Fijn dat jullie er zo van hebben genoten.Op naar Fiji.ook weer een belevenis!
    Oma Sietses

• 08 Mei 2014 - 16:05

Opa En Oma.:

Nu jullie reis door Nieuw-Zeeland er op zit wensen we dat de reis
    op het Fiji-Eiland ook met veel plezier genoten wordt.
    Kijken weer uit naar nieuwe belevenissen.
    Gr, Opa en Oma.

• 09 Mei 2014 - 21:54

Herman:

Leuk hoor dat jullie tenminste nog een Mac hebben kunnen eten in een oude Dakota. Oom Carel heeft het erg leuk gevonden dat jullie er waren.

Je pappie