Auckland: The Beginning - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maarten & Alba - WaarBenJij.nu Auckland: The Beginning - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maarten & Alba - WaarBenJij.nu

Auckland: The Beginning

Door: Maarten & Alba

Blijf op de hoogte en volg Maarten & Alba

17 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal,

Hierbij ons eerste bericht vanuit Auckland. Na een vlucht van 25 uur zijn we om 2 uur ’s nachts aangekomen in ons hostel. De volgende ochtend zijn we de stad gaan verkennen. In het hostel werden we allereerst al gewaarschuwd voor een cycloon. In Nederland kennen we dat niet echt, dus dat vonden we al leuk haha. Ook vertelden ze ons dat er die dag een rugby wedstrijd was: de Warriors tegen de Dragons zouden spelen. We zijn toen hebben toen direct tickets gekocht voor de wedstrijd. Vervolgens zijn we het Auckland Museum gaan bezoeken. Dit is een enorm groot museum waar vele verschillende onderwerpen tentoongesteld zijn, waaronder de Maori cultuur. Daarna zijn we verder door de stad gaan lopen, waarbij ons opgevallen is dat de Maori cultuur overal zeer duidelijk aanwezig is. Ook zie je in de stad vele Maori’s wat erg leuk is om te zien. Vervolgens zijn we naar de rugby wedstrijd in het grootste rugby van Nieuw Zeeland gegaan, genaamd Eden Park. Om hier te komen moesten we de bus nemen. We waren mooi op tijd dachten we totdat de bus er ineens mee ophield en we moesten wachten totdat de volgende bus kwam, waardoor we iets te laat waren voor de wedstrijd. In het stadion hing er een zeer relaxte sfeer wat ons deed denken aan Amerikaanse honkbal wedstrijden. Wat ons verder opviel was dat deze sport veel minder luxe kent dan bijvoorbeeld het voetbal. Aan het veld zitten de spelers namelijk op plastic tuinstoeltjes. Wat ook grappig was, dat de spelers bij hun warming-up op een hometrainer langs het veld konden gaan zitten. En als er een twijfelachtig moment was in de wedstrijd dan legden de twee scheidsrechters het spel stil en keken op de grote videoschermen de beelden terug en namen dan samen een beslissing. Uiteindelijk hadden de Warriors helaas verloren.

De volgende de dag beklommen we de Sky Tower. Dit gebouw is met 328 meter het hoogste van Auckland, waar je op het observatiedek op 220 meter hoogte een prachtig uitzicht had over de stad. Het leuke aan Auckland is dat het een erg groene stad is waar tevens enkele groene bergen in de stad staan. Terwijl we naar de Sky Tower liepen, hoorden we in de verte een aantal doedelzakken. Toen we dichterbij kwamen zagen een hele groep op doedelzakken spelen en kwamen we er achter dat er die dag een parade was voor St. Patrick’s Day. Tot slot zijn we het Albert park geweest. Een heel mooi park met hele mooie bomen. In het park speelde een jazz bandje in een kleine overkapping waar vele mensen omheen zaten in het grasveld met enkele dansende kinderen en bejaarden.

Vandaag hebben we met Levana (Alba’s nicht) afgesproken, die ons met de auto de stad ging laten zien. Allereerst zijn we naar One Tree Hill gegaan (een van de groene bergen die we vanuit de Sky Tower konden zien). Deze berg staat erom bekend dat boven op de berg maar 1 boom stond. Alleen deze boom hebben de Maori’s uit protest omgehakt, waardoor het nu een One Tree Hill is zonder tree. Wanneer je de berg oprijdt kom je vele wilde schapen tegen. Daarna zijn we naar Mt. Eden gereden, wat een met gras begroeide krater van 50 meter diep. Vervolgens zijn we via de Auckland Harbour bridge naar Devonport gereden. Vanuit hier hadden we (net zoals op de andere bergen) een prachtig uitzicht op de skyline van Auckland en op Rangitoto Island wat een bekende vulkaan is. Het uitzicht vanaf deze bergen is echt adembenemend mooi en gelukkig hadden we prachtig weer (24 graden en zon)! Helaas merk je hier erg goed dat de ozonlaag hier veel dunner is, waardoor we nu na 1 dag zon er als kreeften bijlopen (vooral Alba). Verder viel ons vanaf het eerste moment op wanneer we door Auckland liepen dat iedereen heeeel relaxt is en men hier geen stress kent.

Morgenvroeg vertrekken we om 7:15 met de Stray bus naar Hahei/Coromandol beach, waar onze tour door Nieuw Zeeland gaat beginnen. We zijn al helemaal weg van deze super leuke en vooral mooie stad en zijn erg benieuwd naar wat Nieuw-Zeeland ons nog meer te bieden heeft. We hebben al vele verhalen van andere backpackers gehoord dus we hebben er heeeel veel zin in!

Tot de volgende keer!

• 17 Maart 2014 - 13:47

Lara:

Lieve kreeftjes,
    Wat een mooie start van jullie reis. Ik wens jullie nogmaals heel veel plezier samen!
    xxx Lara

• 17 Maart 2014 - 19:22

Herman En Teresa:

Kijk dat zijn mooie berichten. Een goede start van wat ongetwijfeld een hele mooie reis gaat worden. Leuk dat jullie al zoveel hebben gezien. Maar het is duidelijk dat je beter een voetballer kunt zijn dan een rugbyspeler. Op een hometrainer langs het veld. Iets voor FC Twente?

• 18 Maart 2014 - 07:45

Lorena:

Leuk!!! Het is wel weer te merken dat wij Nederlanders geen zon gewend zijn haha veel plezier!!

• 19 Maart 2014 - 06:35

Kees:

Maarten en Alba, mooi verslag, fantastisch. Ben benieuwd hoe jullie reis door NZL verder gaat verlopen. HAVE FUN!

• 21 Maart 2014 - 08:52

Edo:

Hé kanjers hoe gaat het met de busreis door Nieuw Zeeland? Is er al weer een nieuw reisverslag in de maak? Veel plezier, pa xxx